Vitamín B

VITAMÍN B

Vitamíny řady B - "ochránci nervů"

 

Všechny vitamíny B mají mnoho společného, a proto jsou označovány jako B-komplex - působí společně jako tým. Také se v přírodních produktech nikdy nevyskytují samostatně, proto i doplňkově bychom je měli užívat v komplexu.

Vitamíny řady B jsou rozpustné ve vodě, musí se tedy neustále doplňovat a současně není možné se jimi předávkovat.

Nedostatek vitamínů B se projevuje šedivěním vlasů, jejich vypadáváním a depresemi, dále chudokrevností, alergií na slunce, potížemi s trávením - nadýmáním, plynatostí. Při prvních příznacích trávicích potíží je třeba doplnit vitamíny skupiny B.

 

 

Vitamín B1 symbolizuje:
Dokáži hledět na přítomnost nezkaleným vnímáním a s optimismem.
Nedostatek:
Nedělej si život zbytečně těžším, usměj se a uvidíš, že ti rázem bude lépe.

 

Vitamín B2 symbolizuje:
Mé oči, kůže, všechny smysly vnímají život jako bezpečný.
Nedostatek:
Neohrožuje tě nic kromě tvých vlastních představ, věř v lásku dávanou všemu a všem.

 

Vitamín B3 symbolizuje:
Ničí mne vlastní zloba.
Nedostatek:
Každý má nějakou slabost; nehněvej se na druhé, když obdobně jako ty učivo své málo chápou.

 

Vitamín B5 symbolizuje:
Pochopením obrušuji hroty prožitých bolestí.
Nedostatek:
Spěchej pomalu, kráčej rychle, rozdávej méně, přijímej více, zůstaň skromný, služ.

 

Vitamín B6 symbolizuje:
Nepláči, i když sbírám bolestnou žeň.
Nedostatek:
S vděčností a s díky obejmi svůj život, přimi a pochop vlastní osud.

 

Vitamín B12 symbolizuje:
Jsem zoufalý ze svých proher.
Nedostatek:
Nikdy zcela neklesl a nevzdal se ten, kdo snášel těžký úděl a přitom věřil v lepší budoucnost.

 

Vitamín B7 - biotin symbolizuje:
Ve všem, co se stane, nacházím přínos.
Nedostatek:
Tvé myšlenky a činy nechť oslavují lidské bytí, žiješ v bezpečí, věř v dobro, nabízej pomoc.

Vitamín B4 - kyselina listová symbolizuje:
V přírodě hledám ztracené síly.
Nedostatek:
Je jenom na tobě, v čem žiješ; proto pobývej více tam, odkdu odneseš si klid v duši a radost.

 

Dávkování vitamínu B12

Jatýrka na smetánce

Doporučená denní dávka vitamínu B12 je 3 µg denně. Při vyšších dávkách se vitamín B12 ukládá v játrech, kde jeho zásoba vystačí na 3 až 7 let. Alkoholikům a ženám používajícím hormonální antikoncepci se tato zásoba zmenšuje, neboť dochází k inaktivaci vitamínu.

Vitamín B 12 je bohatě obsažen hlavně v živočišných produktech. Mezi zásobárny B12 patří především vejce, mléko, sýry, maso, zvířecí vnitřnosti (ledvinky, játra a srdce) a některé mořské řasy. Jako vegetarián můžete vitamín B12 získávat ze zakvašených potravin.

 
Provozovatel shopu Zdeněk Frajman, jako správce osobních údajů zpracovává na tomto eshopu cookies soubory, pro vylepšení eshopu, analytické účely a cílenou reklamu. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací zde