Jak zatočit s nespavostí v těhotenství? Obložte se polštáři a uvolněte se

Víte, že běžnou součástí těhotenství je i nespavost? Tělo prochází velkými hormonálními, psychickými i fyzickými změnami a vytoužený spánek nepřichází, přestože víte, že potřebujete nabrat síly na příštích pár týdnů, měsíců a možná i let. Jak s ní bojovat?

tehotenstvi 2

Hormony vám nedají spát

Přes den jste relativně dobře naladěná, sebevědomá a klidná, ale když konečně ulehnete do postele, hlavou vám víří myšlenky na to, jak a jestli to vůbec všechno zvládnete? Nespavost na začátku a na konci těhotenství je poměrně častá. Na vině mohou být podle lékařů hormony, konkrétně prudký nárůst hladiny estrogenu.

Co s tím? Zkuste se před usnutím trochu rozmazlit. Je jen na vás, jestli si dopřejete teplou koupel s epsomskou solí, nebo šumivou bombou, uvaříte si zklidňující čaj s meduňkou, přečtete si pár stránek oblíbené knížky (pokud to není zrovna něco od Nesba), nebo si o všem, co právě prožíváte, popovídáte s nejlepší kamarádkou. Uvolněte se. Zvládnete to.

171041_allnature-epsomska-sul-hermanek-1000-g

Polštář pro těhotné – ten musíte mít

Dřív nebo později zjistíte, že jedinou možnou polohou, jak s velikým bříškem usnout, je ta na levém boku (kvůli lepšímu zásobení plodu krví). Polštář mezi kolena z paměťové pěny vám pomůže najít správnou polohu páteře a kyčlí a záda si konečně trochu odpočinou. Podobně může posloužit i kojící polštář, který využijete i v době, až se miminko narodí.

A když jsme u těch polštářů pro těhotné, je prima si občas odpočinout a dát si nohy nahoru. Spoustu žen trápí v těhotenství pocit těžkých nohou, kvůli kterým nemohou usnout. Pomáhá masáž chladivým gelem a jejich zvednutí, protože tím podpoříte krevní oběh a otok se zmenší. Osvědčil se nám nafukovací klínový polštář, který využijete i ke zvednutí hrudníku při nachlazení pro lepší dýchání nebo pokud vás večer pálí žáha.

182669_nafukovaci-klinovy-polstar-70-x-50-cm-bx-51

7 rad, jak zatočit s nespavostí v těhotenství

Nespavost podle průzkumů v průběhu těhotenství potrápí až 88 % budoucích maminek. Přečtěte si sedm rad, jak se i s bříškem vyspat do růžova.

  • Vyvětrejte si – čerstvý a trochu chladnější vzduch vám udělá jen dobře.
  • Choďte spát vždy zhruba ve stejný čas – napomůže to rychlejšímu usínání.
  • Přes den si dopřejte dostatek pohybu, pokud to váš zdravotní stav dovoluje. Jednak se příjemně unavíte a také předejdete tvorbě hemeroidů, které potrápí každou třetí budoucí maminku. Právě ty mohou být další z příčin nespavosti v těhotenství. Pokud už hemeroidy trpíte, zvyšte obsah vlákniny ve stravě a sezení vám usnadní tvarovaný podsedák, který využijete i po porodu, protože zmírňuje zatížení v oblasti hráze.
  • Nepodceňujte výběr matrace, polštáře a přikrývky – o tom, jak je správně vybrat, si můžete přečíst v našem článku s  osvědčenými tipy na kvalitní spánek.
  • Večer pozor na modré světlo, které vyzařují monitory, telefony, televize i některé žárovky, protože narušují tvorbu hormonu spánku. Proto před ulehnutím do postele věnujte čas něčemu jinému (třeba přečtěte miminku do bříška pohádku).
  • Může se stát, že vás v noci probudí ostrá křeč v lýtku. Pomůže jemná masáž postiženého místa. A ráno zavolejte gynekologovi, pravděpodobně vám předepíše magnezium a křeče odezní.

 

Poslední rada nad zlato – pokud můžete, s klidným svědomím si dopřejte spánek i přes den (samozřejmě pokud vám to nenarušuje večerní usínání). Každá minuta navíc se vám bude za pár týdnů hodit.

Provozovatel shopu, jako správce osobních údajů zpracovává cookies soubory, pro vylepšení eshopu, analytické účely a cílenou reklamu. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací zde