Ořechy do každého jídelníčku

Chcete být zdraví a fit? Pak byste do svého jídelníčku měli zakomponovat ořechy, které jsou nejen zdrojem každodenně potřebné energie, ale taktéž se pyšní mnohými zdravotním benefity. Je velká škoda, že se jim vyhýbají především lidé mající nadbytečná kila. V ořeších se totiž nachází nejen tělu potřebné bílkoviny, ale taktéž vitaminy a celá řada minerálů, bez nichž by tělo nemohlo bezproblémově fungovat. Ptáte se, jaké konkrétní ořechy do svého jídelníčku zakomponovat? Každý druh má něco do sebe.

Kešu ořechy proti stárnutí a pro imunitu

Kešu ořechy patří k velice oblíbeným. Jsou součástí různých diet, ale řada lidí je jen tak chroupe u oblíbeného televizního pořadu. Jejich hlavní výhodou je jejich složení - ukrývají v sobě hromadu železa, zinku i hořčíku. A co všechno dokážou? Jejich umem je například posilovat imunitní systém, z něhož se rázem stane nedobytné rytířské brnění, které nezdolá žádný vir ani bakterie. Kromě toho zpomalují projevy stárnutí, což ocení především ženy, které se smutkem vítají každou novou vrásku v okolí očí či úst.

Lískové ořechy regulují cholesterol i cukr v krvi

Lískové ořechy máme spojené především s legendární pohádkou Tři oříšky pro Popelku. V pohádce působily doslova zázračně, stejně budou působit i na vaše zdraví. Věděli jste, že lískové ořechy jsou plné mědi, manganu, také železa, hořčíku i vitaminu E? Umí regulovat hladinu cholesterolu a cukru v krvi, navíc prosperují našim očím. Nejen mrkev, ale právě i lískové ořechy umí posílit náš zrak. Kromě toho předchází vzniku stařecké demence a předchází vzniku cukrovky druhého typu.

liskove orechy

Pistácie prospívají nervovému i cévnímu systému

K vůbec nejoblíbenějším ořechům patří zelené pistácie, které s oblibou vylupujeme z jejich tvrdých skořápek. Ani pistácie vás svými zdraví prospěšnými účinky nezklamou. Umí například podporovat nervový i cévní systém, taktéž prospívají naší imunitě i svalům. Jen málokdo ví, že pistácie umí zlepšit náladu člověka a zároveň také podpořit jeho intelekt. Obsahují v sobě velké množství nezbytných vitaminů, proto jsou právě pistácie tím, co lze nazvat zdravým mlsáním.

Makadamové ořechy snižují vysoký krevní tlak

Makadamové ořechy jsou často označovány za ořechy na pečení. Velice často se totiž přidávají do různých buchet a bábovek. I tento druh ořechů se pyšní svými zdraví prospěšnými účinky, konkrétně umí snížit vysoký krevní tlak. To je um velice užitečný, vezmeme-li v potaz to, že vysoký krevní tlak je pro člověka velice nebezpečný. Stojí například za vznikem kardiovaskulárních onemocnění nebo za selháním ledvin. 

Mandle plné užitečných antioxidantů

Mandle naleznete nejen ve směsích ořechů, ale taktéž je lze zakoupit samostatně. Jsou to ořechy plné potřebné vlákniny, tudíž prospívají především našim střevům. Kromě toho jsou to užitečné antioxidanty, které umí snižovat hladinu špatného cholesterolu v krvi. Kromě zmíněné vlákniny jsou mandle taktéž zdrojem vitaminu E a dalších látek. K oblíbeným se však řadí proto, že mají velmi příjemnou chuť.

mandle 20

Provozovatel shopu, jako správce osobních údajů zpracovává cookies soubory, pro vylepšení eshopu, analytické účely a cílenou reklamu. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací zde